יעקב אשר: החינוך לזהירות בדרכים צריך להגיע לכל המגזרים

את ההבדל הגדול בין החברה היהודית לערבית ניתן לראות למשל מסקר לפיו 92.1% מהאוכלוסייה היהודית חוגרים חגורות במושב הקדמי ו-81.8% חוגרים במושב האחורי, בעוד בחברה הערבית חוגרים חגורות בטיחות רק 56.3% ובמושב האחורי רק 57.9%
איתי גדסי No Comments on יעקב אשר: החינוך לזהירות בדרכים צריך להגיע לכל המגזרים

לדבריו "תכניות הלימוד אינן מותאמות למגזר החרדי ולא די רק בעריכה לשונית אלא יש לבנות תכנית עם תכנים הנלמדים במוסדות הללו" • קרא לראש הממשלה ולשר האוצר לשים את הנושא בראש סדר העדיפות ולהכניס את היד לכיס

את ההבדל הגדול בין החברה היהודית לערבית ניתן לראות למשל מסקר לפיו 92.1% מהאוכלוסייה היהודית חוגרים חגורות במושב הקדמי ו-81.8% חוגרים במושב האחורי, בעוד בחברה הערבית חוגרים חגורות בטיחות רק 56.3% ובמושב האחורי רק 57.9%
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב אשר, דנה היום בהרחבת והעצמת החינוך התעבורתי בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים והתיכוניים. ח"כ אשר הזכיר כי מדובר בישיבה רביעית של ועדת המשנה, שמתקיימים במסגרת המעקב השוטף שהיא מבצעת אחר יישום דוח השימוע למאבק בקטל בדרכים שהוביל יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, במושב הקודם של הכנסת. הוא הוסיף כי מדי שבוע נפתחות ישיבות ועדת הכלכלה בתזכורת כואבת לקטל בדרכים ואמר כי מתחילת השנה נהרגו 366 בני אדם בדרכים, לעומת 357 הרוגים בכל השנה שעברה, מתוכם 26 ילדים עד גיל 14. "צריך להגביר את החינוך לזהירות בדרכים מגיל הגן ולוודא שהוא מגיע לכל המגזרים השונים באוכלוסייה בישראל, הן למוסדות החינוך בחברה הערבית, לעולים חדשים וכן גם במוסדות החינוך החרדים", אמר ח"כ אשר שדרש ממשרד החינוך לבצע השנה שינוי משמעותי בחינוך התעבורתי.

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, אמרה כי בחינוך אף פעם אי אפשר לומר שנעשה מספיק, ותמיד אפשר לעשות יותר. "במסגרת היכולות שלנו אנחנו משקיעים מגיל הגן ועד כיתה י'", אמרה. לדבריה, התוכנית המופעלת בכיתה י' ממומנת מתקציב שמעבירה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובאמצעות 18 מיליון שקל היא מתקיימת בכ-3,000 מתוך 4,500 כיתות. "מדי שנה העברת הכספים היא בסימן שאלה", הסבירה. היא הוסיפה כי תוכנית הלימודים לכיתות ה' צריכה להשתדרג וכי הכיסוי שלה לא משביע רצון. בתגובה לדברים שאמרו חברי הכנסת אוסאמה סעדי, ח"כ חמד עמאר, ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא ואף יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, על היפגעות הציבור הערבי בשיעורים הגדולים משמעותית מחלקם באוכלוסייה הכללית הוסיף סמנכ"ל המשרד ומנהל המינהל הפדגוגי, אריאל לוי, כי בשנה הבאה תכסה תוכנית הלימודים 100% מהכיתות במגזר הערבי ורק לאחר מכן יתווספו מגזרים נוספים. ח"כ סעדי ציין כי בשנים האחרונות אחוז ההרוגים מהחברה הערבית עומד על 32-36 אחוז מכלל ההרוגים, בעוד שחלקה של האוכלוסייה הערבית מתוך כלל הציבור בישראל הוא רק 20%. לדבריו בגילאים הצעירים המצב חמור אף יותר, כאשר 50% מההרוגים עד גיל 4 הם ילדים מהחברה הערבית, 61% מההרוגים בגילאים 5-14 הם ערבים ו-64% מההרוגים בין הגילאים 15-19 עם ערבים. "הנתונים האלה מראים איפה צריך להשקיע את המשאבים", אמר.

נציג משרד האוצר, אלי מורגנשטרן, התייחס לנושא התקציבי ואמר כי "ברגע שנראה שיש פעילות שדורשת תקציב נוסף נבחן זאת לגופו של עניין". ח"כ איילת נחמיאס ורבין דרשה לדעת מה התקציב הכולל שמושקע בבטיחות בשנה הקרובה, על שלל הפרויקטים השונים והמשרדים השונים שמקצים את הכספים. היא ביקשה מנציג האוצר לעביר לוועדה פירט שניתן יהיה לבחון אותו ולבדוק מה באמת נעשה. ח"כ יעקב פרי אמר כי "זה לא רק עניין של חינוך או אכיפה או תשתיות, אלא שהממשלה לא שמה את זה על ראש סדר העדיפויות. אם הממשלה לא תגיד שהמלחמה בתאונות הדרכים היא כמו המלחמה בטרור ותקצה לכך את כל המשאבים המצב לא ישתנה. אין מפלגה שמייצגת את נפגעי הקטל בדרכים וזה לא מאיים על יציבות הממשלה". עדנה צונץ, שאיבדה את בנה בתאונת דרכים, ביקשה לחזק את ידי ח"כ פרי וקמה ללחוץ את ידו. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי שתי המילים שנעדרו מהדיון ויכולות לתרום להפחתת הרוגים הן "תחבורה ציבורית", ואמרה: "אם נמשיך להביא את הילדים לבית הספר באוטו במקום בתחבורה ציבורית נמשיך לספור את ההרוגים".

כמו כן, לבקשת חברי הכנסת חמד עמאר, יחיאל חילק בר ואוסאמה סעדי, עסקה ועדת הכלכלה בממצאי דוח משותף של ה-OECD ועמותת אור ירוק ממנו עולה כי שיעור הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל הוא הגבוה מבין המדינות המפותחות. לפי הדוח, 10.8% מההרוגים בתאונות דרכים בישראל הם ילדים, בעוד בשאר 28 מדינות ה-OECD בממוצע עומד שיעור הילדים ההרוגים על 3.2% בלבד מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. ח"כ עמאר קרא לטפל במגזר הערבי ואמר כי זה יכול להביא לשינוי דרמטי במספר ההרוגים שכן כשליש מההרוגים הם מהחברה הערבית. ח"כ יחיאל חיליק בר הוסיף: "בכל שנה נמחקת כיתת לימוד שלמה בגלל תאונות הדרכים וחייבים לפתוח במאמץ הסברתי וחינוכי ולהעניק לכל ילד שעת חינוך שבועית שיכולה להציל חיים".

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום, סיפר כי בחברה הבדואית נעשתה הסברה מבית לבית, אך המאמץ הזה לא מתקיים מדי שנה. הוא הוסיף כי את ההבדל הגדול בין החברה היהודית לערבית ניתן לראות למשל מסקר לפיו 92.1% מהאוכלוסייה היהודית חוגרים חגורות במושב הקדמי ו-81.8% חוגרים במושב האחורי, בעוד בחברה הערבית חוגרים חגורות בטיחות רק 56.3% ובמושב האחורי רק 57.9%. "השנה בחברה הערבית היו 50-60 הרוגים מיותרים, זה משהו שהוא מחוץ לכל פרופורציה. הגיע הזמן לשים את הדברים בחברה הערבית על השולחן ולקרוא לפעולה. נניח שהייתי רוצה לשתף פעולה עם ארגנים בחברה הערבית, אין עמותת למניעת קטל בדרכים, אין קבוצת אימהות שעוסקת בזה ואין לך לאן לפנות", אמר. ח"כ דב חנין קרא לגב תוכנית מעשית לצמצם היפגעות של ילדים, בעיקר בחברה הערבית שבה, לדבריו, יש שילוב קטלני של תלות קיצונית ברכב פרטי ומצב תשתיות לא טוב. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא הוסיף כי אין הסברה בשפה הערבית.

ח"כ יעקב אשר סיכם ואמר כי הוא מבקש למצות את המאמצים לחינוך והסברה בקרב הקבוצות השונות בחברה הישראלית, עולים חדשים, ערבים וחרדים, ובכוונתו לקיים ישיבות נוספות באשר להתאמת התוכניות למגזרים השונים. לדבריו, תכניות הלימוד אינן מותאמות למגזר החרדי ולא די רק בעריכה לשונית אלא יש לבנות תכנית עם תכנים הנלמדים במוסדות הללו. הוא אף שב וקרא לראש הממשלה ולשר האוצר לשים את הנושא בראש סדר העדיפות ולהכניס את היד לכיס.



0 תגובות